Heel veel wind, water en pinguïns - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van JimKimTijn - WaarBenJij.nu Heel veel wind, water en pinguïns - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van JimKimTijn - WaarBenJij.nu

Heel veel wind, water en pinguïns

Blijf op de hoogte en volg JimKimTijn

02 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

De eerste dag in Kaapstad. We hebben prima geslapen. We zijn gisteren om 21:30 uur geland en na wat wachten op de buggy (kwam bij de odd-sized bagage en dat wisten we niet) en de paspoortcontrole konden we eindelijk met de vriendelijke meneer mee die ons stond op te wachten. Het was 20 minuten naar ons guesthouse en Jimmy had de grootste praatjes door de hele rit Autoooo te schreeuwen. Ook toen we aankwamen bij ons guesthouse was meneer nog klaarwakker. We denken dat alle andere gasten dat ook gelijk waren.

Jimmy wilde niet meteen slapen, wij wel, dus hebben we hem maar bij ons gelegd i.p.v. in het kinderbedje. Toen was hij meteen vertrokken.

Om 8 uur zaten we al lekker aan het ontbijt. We kregen een heerlijke bananenmuffin als ontbijt. Daarna lekker eitjes, verse broodjes en yoghurt met fruit en we konden er helemaal tegenaan!

We hebben eerst de taxi opgehaald bij het Waterfront en zijn vervolgens naar Kaap de Goede Hoop gereden. Daar kun je naar een uitkijkpunt dat over de Kaap uitkijkt die de Indische en Atlantische zee met elkaar verbindt. Het tochtje omhoog maakten we met een funicular en niet met de voet omdat we de rugdrager nog in het guesthouse hadden liggen. Er stond enorm veel wind, maar het uitzicht was spectaculair!
Daarna nog per auto naar het daadwerkelijke Cape point voor de onmisbare foto. Kon ook te voet (ca 30 min) maar dat liet het terrein en Jimmy niet toe. En er stond zoveeeeel wind. Dus lekker met de auto en dat was maar goed ook, want onderweg kwamen we bavianen en struisvogels tegen die op of langs de weg liepen. Jimmy riep vooral "mooi!" bij het zien van de struisvogels.

Op de weg terug naar Kaapstad nog even gestopt bij Boulders beach, waar je naar een pinguinkolonie kunt kijken. Jimmy vond het wederom prachtig (hij heeft iets met vogels).

Bij terugkomst in ons guesthouse hebben we nog wat boodschappen en gedaan en op de kamer gegeten. Het was een fijne eerste dag, maar we gaan op tijd slapen, want we zijn moe van de reis, alle indrukken en vooral rozig van de wind bij Kaap de Goede Hoop

• 02 Augustus 2014 - 22:27

Opa Henk En Oma Jelly:

Wat leuk, zo'n 'dagboek' met mooie foto's. Echt te gek, geweldig dat dit zo kan! Blijf vooral genieten van deze bijzondere vakantie!

• 02 Augustus 2014 - 22:43

Oma En Opa Mulder:

Nou het ziet er goed uit en wat leuk dat jullie het zo naar je zin hebt opa en oma beleven zo de reis ook wat mee vooral de foto's zijn een belangrijk onderdeel van het verslag welterusten en kusjes voor jimmy.