Vissen en een vorstelijk ontvangst in Hermanus - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van JimKimTijn - WaarBenJij.nu Vissen en een vorstelijk ontvangst in Hermanus - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van JimKimTijn - WaarBenJij.nu

Vissen en een vorstelijk ontvangst in Hermanus

Blijf op de hoogte en volg JimKimTijn

03 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Hermanus

Vandaag zijn we allereerst naar het Two Oceans Aquarium gegaan. Ze hebben daar allerlei vissen, haaien en pinguïns. Dit was een schot in de roos voor Jimmy. Hij werd helemaal uitzinnig toen hij de Nemovisjes zag. Beneden bij het aquarium was er ook een speelruimte.

Na het Aquarium hebben we nog wat door de haven gelopen bij het Waterfront en even bij de winkels gelopen voordat we de rit naar Hermanus begonnen. Bij het uitrijden van Kaapstad zag je al meteen de townships opdoenen. Een droevig gezicht, wat zullen die mensen het koud hebben 's nachts. We realiseren ons dat wij het toch erg goed hebben in Nederland.

De reis naar Hermanus voerde door een bergpas en wijvelden, erg mooi om doorheen te rijden.

Na 75 minuten reden we Hermanus binnen en kwamen we aan bij onze lodge. En wat een enorm contrast aan 'huizen' is er in Hermanus. Een straat naast onze lodge ligt een township.

Onze lodge zelf ligt binnen hekken en is beveiligd. We schrokken een beetje toen we aankwamen. De lodge zag er erg luxe uit. Zouden we wel goed zitten? Bij aankomst kwam er een man om onze koffers te dragen en kregen we koffie en een rondleiding. Onze kamer is enorm met uitzicht op het zwembad. Zo luxe hebben we nog nooit gezeten. Het voelt een beetje ongemakkelijk bijna. Jimmy maakt het niets uit, hij trekt alles van tafel en gooit de schoenen in het bad.

We gaan straks even wandelen en wat eten bij de kust (ze hebben een tafel met zeezicht voor ons gereserveerd...)

We zullen vanavond nog wat foto's toevoegen. Trouwens, de echte mooie foto's van de reis zullen niet op dit dagboek verschijnen. Die maken we met de camera en we hebben het snoertje om het de tablet te zetten niet mee. Dus jullie moeten het doen met de foto's van onze telefoon en tablet. Die pakken we zo nu en dan erbij om foto's voor het dagboek te maken als het lukt.

---
We hebben heerlijk gegeten bij La Pentola met uitzicht op zee. Martijn had een struisvogelbiefstuk en zwijnencarpaccio en Kimberley Haloumi Briscola rn Outback chicken. Jimmy had zijn eigen bord pasta. Aanvankelijk was Jimmy lief aan het eten, maar bij ons hoofdgerecht was hij het zat en wilde hij lopen. Het personeel heeft toen rondjes gelopen met hem door het restaurant zodat wij ons eten konden opeten.

Terug bij de lodge lagen er nougatblokjes op ons bed (ja ook die vanJimmy), was het bed opengeslagen en de kachel aan (het is is 's nachts koud) en lag er een briefje met het weer voor morgen.
In de ochtend lekker in bad geweest en gedoucht met Cabernet Sauvignon shampoo, Merlot conditioner en Chardonnay douchegel. Je kan slechter de dag beginnen :)

• 03 Augustus 2014 - 19:41

Oma En Opa Mulder:

Leuke foto's eet smakelijk en welterusten , en morgen weer naar de nieuwe bestemming.
    Kusjes voor jimmy.

• 03 Augustus 2014 - 20:24

Kim:

Kim en Martijn, wat ziet dat er allemaal fantastisch uit. Wat een paradijs voor Jimmy en voor jullie!!
    Toch kan ik me voorstellen dat de eerste aanblik van zo'n omtraliede lodge wel even wennen is...
    Wat wordt Jimmy trouwens blond:)

Liefs Jochem, Kim, Isa & Fenna

• 05 Augustus 2014 - 22:41

Henk En Elly Meijer:

Hallo alle drie,

Leuk dat we jullie verslag ook mogen lezen, zo te zien komen jullie niets aan luxe te kort en vermaakt Jimmy zich prima, zo lekker in het bad met Martijn en bij de visjes.
    Geniet er maar lekker van het is jullie gegund
    Wel mijn Hotmail adres gebruiken a.u.b.
    Groetjes en kusjes van ons