Pitstop in St. Francis Bay - Reisverslag uit Humansdorp, Zuid-Afrika van JimKimTijn - WaarBenJij.nu Pitstop in St. Francis Bay - Reisverslag uit Humansdorp, Zuid-Afrika van JimKimTijn - WaarBenJij.nu

Pitstop in St. Francis Bay

Blijf op de hoogte en volg JimKimTijn

07 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Humansdorp

Vandaag was onze bestemming St. Francis Bay. Daar zouden we 1 nacht blijven als tussenstop naar Addo Elephant park. Na het ontbijt in Tsistikamma gingen we meteen op pad en eigenlijk kwamen we al na anderhalf uur aan in St. Francis Bay. We zijn meteen maar naar het guesthouse gereden, ook al was het pas 11 uur.
Daar aangekomen bleek dat geen probleem. De eigenaren, een Zuid-Afrikaanse vrouw en haar Nederlandse man waren heel vriendelijk en gaven ons meteen koffie en een rondleiding.

St. Francis Bay is echt een vakantieoord, maar wel een bijzonder oord. Zo zijn alle huizen daar wit met zwarte daken. Dat is verplicht. Verder heeft het plaatsje een prachtige kust en mooi strand, maar geen boulevard en terrasjes. Ze zijn dus helemaal niet gericht op toeristen, terwijl de meeste huizen vakantiehuizen zijn. Gek.In het centrum van het plaatsje heb je wat winkels bij elkaar geclusterd, maar het voelt nogal troosteloos aan. Heel ongezellig.

We besluiten naar het strand te gaan en wat te gaan zwemmen. Het zwembadwater is in deze tijd immers veel te koud. We hadden het strandje voor ons alleen. Jimmy natuurlijk meteen de zee in en schelpen van de bodem rapen. Het zeewater was niet te koud en het was verder erg warm.
Na een tijdje kwam er een gezin met wat oudere kinderen om te surfen. Ze hadden ook twee honden mee. Die lieten ze loslopen terwijl zij hun surfuitrusting aan het klaarmaken waren. Een van die honden pieste tegen onze spullen. Bah! Gelukkig alleen tegen een plastic zak, dus die hebben we meteen weggegooid.

In de avond zijn we in het 'gezellige' centrum gaan eten, omdat we niet konden koken op onze kamer. Het werd de pizzeria. Er was niemand, alleen wij. Voor het eerst niet echt lekker gegeten en we kregen nog een gratis pizza mee naar huis ook als actie.

Bij het guesthouse lekker gaan slapen. Jimmy was moe van het strand. De kamer was wel weer geweldig en wat een aardige mensen. Ook het keukenpersoneel was zo leuk met Jimmy. Deze tussenstop had achteraf gezien niet echt gehoeven. Zo ver was Addo ook weer niet. Maar we hebben wel even rustig aan gedaan. Ook zo slecht nog niet.

Morgen gaan we naar Addo.